Dra. Montserrat Esquerda, Acadèmica Corresponent de la Reial Acadèmia de Medicina de Catalunya

La Reial Acadèmia de Medicina de Catalunya (RAMC) fou creada el 1770 i és un òrgan consultiu de les administracions sanitària i de justícia. La RAMC duu a terme funcions tan diverses com la d'impulsar els estudis sobre Història de la Medicina Catalana, organitzar els Congressos d’Història de la Medicina Catalana i impulsar els debats sobre qüestions sanitàries d’actualitat. Des de la seva creació, la RAMC ha estat conformada per més de 350 membres numeraris, grans personalitats de la medicina catalana.

Actualment, la RAMC acull metges però també professionals sanitaris de ciències afins (farmàcia, veterinària, biologia) i  la seva estructura és dividida en sis seccions: 1ª Ciències Fonamentals; 2ª Medicina; 3ª Cirúrgia; 4ª Higiene i Medicina Social; 5ª Farmacologia i Terapèutica; 6ª Medicina legal, Psiquiatria i Història de la Medicina. L'Acadèmia és formada per 60 acadèmics numeraris; 15 acadèmics d’honor; 120 acadèmics nacionals i un nombre il.limitat d'acadèmics corresponents estrangers.

El passat 22 de juny de 2021, la Reial Acadèmia de Medicina de Catalunya celebrà la sessió extraordinària per a la recepció dels Acadèmics Corresponents, entre els quals es troba la Dra. Montserrat Esquerda i Areste, que ingressà a la 4a secció de Medicina Social de la RAMC.

Durant la cerimònia d'ingrés, la Dra. Montserrat Esquerda realitzà un discurs sobre “La bioètica, una medicina humanament científica i científicament humana. High Tech/High Touch”, tot explicant que la Bioètica cerca aquell equilibri entre una Medicina que pugui ser humanament científica i científicament humana.

La Dra. Montserrat forma part de l'equip de treball del Projecte de recerca del Ministeri de Ciencia, Innovación y Universidades, titulat “Salud Pública en Transformación: Desinformación, Alimentación y Cambio Climático" (Projecte SPENT) de l'Àrea de Dret Administratiu de la UdL.

Des de l'Àrea i des del Projecte SPENT, felicitem a la Dra. Montserrat Esquerda i Areste pel seu ingrés a la Reial Acadèmia de Medicina de Catalunya!!

MÉS INFORMACIÓ:

Reial Acadèmia de Medicina de Catalunya – 22/6/2021 Recepció acadèmics corresponents Dra. Montserrat Esquerda i Areste i Dr. Eduard Gratacós i Solsona.

Canal de Youtube de la Reial Acadèmia de Medicina de Catalunya – Recepció dels Acadèmics Corresponents Dra. Esquerda i Dr. Gratacós.